The earth is not a cold dead place

Nu blir det lite bilder på småttingarna.

Tyckte denna bilden var söt, för här har en av plantorna fortfarande skalet från fröet fast på ett av bladen.

Vågar inte riktigt dra av den eftersom den verkligen sitter fast hårt och jag vill inte skada de små liven.

Chilina börjar nästan växa ikapp tomatplantorna nu, men det är fortfarande bara en planta var i chilikrukorna medans det är två plantor i två av tomatkrukorna.


Det börjar bli mycket grönt som syns på bokhyllan där de står nu.



Fröna vi sådde här om dagen har fortfarande inte växt fram än, men det är ju kanske inte så konstigt egentligen.
Tiden får visa hur många plantor vi får slut.

Jag längtar verkligen tills chilina ser ut såhär, för jag tycker nästan de är sötast i just den storleken:

"Danny"(efter skådisen Danny Trejo) från två år sedan. Tyvärr inte sådd själv utan köpt från en matmässa.

Kommentarer
Postat av: blomkronan

Hej kul med en till med chileblogg =)

Jag fick tips på en annan chileblogg hur man skulle göra med fröskal som inte vill släppa, ta en liten sax och kipp försiktigt ett hål i "andra änden" då kan bladen växa igenom, om du inte klipper finns risk att bladen ruttnar där inne =(

hälsning Mari

2011-01-31 @ 23:15:35
URL: http://capsicumpeppers.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0