In the Snow

Nu börjar det verkligen hända grejer!

Alla tomatkrukor har plantor som börjat titta fram och de första och därmed största småplantorna växer så det knakar.
Jag kallar de för bebisar, även om en viss herre tycker att jag är lite konstig som gör det..


Även några chilis har börjat synas och det gör mig väldigt glad.

Jag tror att den nya platsen i bokhyllan och den nya lampan hjälpt till mycket med att få de att växa.
Tog 12 dagar för de att växa fram, tror nog vi glömt bort från förr hur länge det verkligen tar innan ett frö blir till en planta, för vi trodde att det bara skulle ta någon dag från sådden innan något skulle hända..

Nåja, får se om det tar kortare tid när vi planterar resten av fröna, vilket vi inte hunnit göra ännu.
Ska även prova på att blanda blomjord med såjord och se om det gör någon skillnad det med.

Vi får äta mycket isglass till efterrätt nu, eftersom vi behöver glasspinnarna till att märka ut krukorna med.
Ganska galet ändå att träpinnar från växtaffären kostade lika mycket som isglass gjorde och då fick vi även fler pinnar med isglassen.
Dessutom är glassen väldigt god.

Nomnomnom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0